6 Ağustos 2012 Pazartesi

vallahi çatlarım!

Ya gerçekten çatlarsam? Hamile olup da "şimdi çatlayacağım ayh!" demeyen mi var? Çatlak patlak demeyin her şeyin estetik çaresi, geri dönüşü var da bu meretin henüz tıbbı bir çözümü yok. Bunu bilen ben ilk ne yaptım? Gebelik testi pozitif çıkar çıkmaz  civardaki en büyük en kozmik eczaneye koştup "çabuk bana çatlak kremi verin" diye haykırdım. Sonra önüme gelen eşe dosta "sen çatladın mı, ya sen, peki ya sen, sen, sen?" soruları ile saldırıya başladım. Sabırsızdım, kimse somut bir yanıt veremiyordu, herkes başka bir marka ya da yöntem kullanmıştı, somut bir cevap bulamazsam gerçekten çatlayacaktım.

Kimi diyordu ki ne sürersen sür, bu genetiktir çatlayacağın varsa çatlarsın. Bu saldım çayıra mevlam kayıracı zihniyet güzellik söz konusu olduğunda bir kadın için olacak şey değildi. Hiçbir şey yapmadan beklemek benim gibi süslünün bünyesine ters düşerdi.

Bir kısım diyordu ki su iç yeter. Haklıydılar ama yetmezdi. Su içmeli bol bol, evet, cilt su ile beslenir lakin dışarıdan desteklenmezse normalde bile kuruyan cilt genleşmeye dayanamaz ki.
Bir de farklı marka ürün ve yağ önerileri vardı ki hepsini de denedim.

Mustela,
Lierac
Organik zeytinyağı
Evde yapılan yağ karışımı
Bio Oil

  • O ilk aylarda eczanelerde satılan Mustela isimli çatlak kreminde karar kıldım. Hem hamileler için özel olarak tasarlanmış hem de azıcık bir parçası koca göbeğe yetiyor. 80-90 TL. arasında değişen fiyata sahip olsa da muadil markalara göre bir tüpü daha uzun süre dayanıyor. Ben o süreyi daha da uzatmak ve doğal etkilerinden de faydalanmak için mucizesine inandığım organik zeytinyağını da beraberinde kullandım. Sabah zeytinyağı, akşam Mustela şeklinde 5 ay kadar gayet başarılı bir sonuçla  nemli ve çatlaksız cilt ile idare ettim. 

  • Lierac ise tavsiye ediliyor diye bir tüplük denediğim ve hiç beğenmediğim için bir daha almadığım bir markadır. Mustela ve Lierac'ı  karşılaştıracak olursam: mustela kremsi yapısı ile daha kolay yayılıyor, emiliyor ve uzun süreli nem sağlıyorken, lierac jel yapısı ile daha bir parça sürerken yok oluyor ve nemlendirmiyor, nem için ayrıca bir krem sürmek gerekiyor. Bu özelliği ile lierac'ın bir tüpü mustela'ya göre neredeyse yarı yarıya daha az dayanıyor. Fiyatları ise neredeyse aynı. Mustela özellikle sadece gebeler için tasarlanmış, lierac ise çatlayan ergenlik çağındaki genç kızlar için daha kullanışlı olarak belirtiliyor. Mustela rahatlık hissi verirken, lierac zaman zaman gerilme hissi yaratıyor.

  • Organik zeytinyağını ise aman kokarım, zeytinyağlı barbunya gibi olurum diye kullanmaktan çekinmeyin. Elinize biraz alıp göbeğinize iyice yedirene kadar masaj yapın, saf , doğal nem ve E vitamini kaynağı. Giyinmeden önce de azıcık bekleyin cilt iyice emsin, ne koku kalıyor ne bir şey. En güzel nemlendirici.

  • Evde yapılan yağ karışımı ise üşengeç bünyelere uygun olmasa da olumlu sonuçlar veriyor. Hem ucuz hem de aktardan alınacak doğal yağlardan yapılan bir tür tedavi. Bir süre denedim ama sonra hazırlamaya üşenip bıraktım.
buyrun formül:

1 yemek kaşığı portakal yağı (dolaşımı hızlandırıyor, selülite de iyi geliyor)
1 yemek kaşığı organik sızma zeytinyağı (her derde deva)
1 yemek kaşığı kekik yağı (dolaşım hızlandırıcı ve E vitamini kaynağı)
1 tatlı kaşığı karabiber yağı (ısıtıcı, dolaşım hızlandırıcı)
1 çay kaşığı tarçın yağı (ısıtıcı ve gözenekleri açıyor)

Her akşam düzenli olarak masaj yaparak uyguluyorsunuz. Streç film ile sarıyor 1 saat bekletiyor ve sonra mutlaka yıkıyorsunuz. Bu formülün hamilelikte ilk 3 aydan sonra kullanılması tavsiye ediliyor ve göğüsler için önerilmiyor. Göğüslere sadece zeytinyağı uygulamak daha iyi. 

  • Bio Oil ile tavsiye üzerine tanıştım. O güne kadar ne adını duymuş ne de piyasada görmüştüm. Çatlak konusunda iddialı, konusunda en iyi çözüm demekten hiç çekinmiyorum. Sadece ulaşmak biraz zahmetli, henüz Türkiye'de satışı yok. Gittigidiyor gibi sitelerde bulunsa bile dünya üzerinde sahteciliğin nasıl artttığını düşünüp cesaret edemedim. Ulaşmak isteyenlere Ebay'den, güvenli bir satıcıdan almalarını ya da yurt dışındaki bir dosttan istemelerini öneririm. 5. aydan beri kullanıyorum, gayet hoş yumuşak dokulu ve kokulu olan yağ, ince dokusu ile hemen emiliyor. Antiaging ve pigment bozukluklarını düzeltmek gibi iddiaları da var. Hatta yeni oluşmuş çatlakları tedavi edebildiği de söyleniyor. Yurt dışında mütevazi ama başarılı bir ürün. Fiyatı da eczanelerdeki çatlak kremlerinden daha uygun, üstelik yağ kıvamı sayesinde bir şişesi çok daha uzun süre idare ediyor. http://www.bio-oil.com/en/
Tüm bu ürünleri kullanırken çatlamaya müsait bölgelerin hepsine (göbek, kalçalar, bel ve göğüsler) uygulamak,  iyice yedirmek ve yorulana kadar masaj yapmak gerekiyor. Hamilelikte güzel olmak, hadi oldunuz diyelim bir de öyle kalmak kolay şey değil şekerim. Kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder